Als het weer het toelaat, vier ik Koningsdag gezellig in Amsterdam.
Maar na wat drankjes loop ik op een gegeven moment een beetje met gekruiste benen door de Jordaan, op zoek naar een wc. En dan hoop ik vooral dat het geen vieze Dixi is en dat ik niet eindeloos in de rij hoef te staan voor een toilet.
Maar dit jaar…
Heeft HEMA de oplossing voor mij: het Thuistoilet.
Gastvrije Amsterdammers (en ook in andere steden) stellen hun toilet open voor feestvierders met hoge nood. En in ruil daarvoor krijgen ze een gratis HEMA thuistoilet pakket. In dit pakket o.a. schoonmaakdoekjes, toiletborstel, tampons, maandverband, handzeep, luchtverfrisser en wc-rollen.
Het Thuistoilet is een gezamenlijk initiatief van onderstaande merken en ik kan me voorstellen dat zij de volgende inbreng (waarde) hadden:
HEMA –> initiatiefnemer en samensteller van het pakket
Tosti Creative –> creatieve bedenkers van de campagne
The Good Roll –> duurzaam toiletpapier, perfect passend in het thuistoilet pakket
LINDA. – >media aandacht voor maximaal bereik
Slim samenwerken, groot effect!
Als ruilmarketing expert vind ik dit een fantastisch voorbeeld van hoe je met creativiteit én samenwerking een maatschappelijk probleem (tekort aan openbare toiletten voor vrouwen op Koningsdag) aanpakt.
Wat HEMA kan, kan JIJ ook!
Gewoon samen met andere ondernemers een mooie en slimme ruilmarketing actie opzetten.
Benieuwd hoe jij ruilmarketing kunt inzetten voor jouw bedrijf?
Ik LEER je graag WAT je moet doen, HOE je het moet doen en in welke VOLGORDE!
Wacht niet langer en ga aan de slag met ruilmarketing! Speciaal voor jou heb ik een gratis e-book gemaakt met 5 tips zodat jij je eerste ruilmarketing actie succesvol op kan zetten. Download hier het e-book met tips.
